„Premotivované“ SEO a jeho nevýhody


Dobré SEO niečo stojí, má však mnohé výhody, pre ktoré sa doňho skutočne oplatí zainvestovať. Optimalizácia, ktorá je prehnaná, no lacná, nemusí vždy urobiť to, čo od nej čakáte. Muži pracujú pri stole v kancelárii
 
Veľa muziky za málo peňazí? Asi ťažko!
K týmto riadkom ma inšpirovala skúsenosť mojej známej, ktorá pri rozbiehaní jej nového e-shopu naletela nejakej „super, bomba, výhodnej SEO agentúre“. Priznám sa, že si tie čísla nepamätám presne na halier, ale bolo to nejako tak, že za mesačný balíček, ktorý mal obsahovať viac ako päťdesiat PR článkov, cez stovku spätných odkazov a ešte nejaké technické záležitosti, ktoré sa odohrávajú priamo na webe, mala platiť necelé dve stovky eur. Ak sa v tejto oblasti aspoň trošku orientujete, je vám úplne jasné, že niečo také je veľmi podozrivé.
 
Ak sa v tejto oblasti nevyznáte, tak len v krátkosti. Webové stránky s priemernou návštevnosťou si za umiestnenie spätného odkazu – JEDNÉHO!!! – pýtajú v priemere od pätnásť do dvadsaťpäť eur. K tomu musí tento text ešte niekto napísať, čo taktiež nie je zadarmo. Teda, môže to byť skoro zadarmo, ak sa uspokojíte s textami, ktoré sa nedajú čítať, a ktoré budú nezrozumiteľné, a tým pádom i nerelevantné, pre samotné internetové vyhľadávače.Muž v obleku pracuje na počítači
 
Ako vyzerá premotivovaná optimalizácia pre vyhľadávače?
Slovíčko „premotivovaná“ používam ako metaforu k tomu, že desiatky či dokonca stovky textov a odkazov, ktoré za mesiac pribudnú na internete a zároveň stoja pár šupov, nemôžu byť kvalitné. Vyhľadávače si to taktiež môžu všimnúť a doslova a o písmena vás odignorovať. Aj keby ste si za optimalizáciu zaplatili veľké peniaze a agentúra vám bude ponúkať takéto enormne prehnané XXXXXL balíčky, vykašlite sa na to a hľadajte ďalej. Verte mi, z vlastných skúseností a aj skúseností, ktorými si nakoniec prešla spomínaná známa, takéto SEO skutočne nie je dobrou a výhodnou kúpou.